mandag den 17. maj 2010

I dag er det farmands fødselsdag... Hurra hurra hu-ups

Total skid af en kone... det er hvad jeg er, eller var! Jeg nåede da at rette op på dagen inden han måtte tage på natarbejde.
Altså: I morges vågnede ungerne som sædvanligt ca. 7 og fødselaren sprang ud af sengen og ind til vores alle sammens vækkeur... Ronja!
Så legede vi lidt i voksen-sengen alle sammen og gik nedenunder. Morgenrutine som vanligt: Far skifter kæmpe tis-bleer, mor fixer morgenmad.
Midt under morgenmaden slår det mig pludselig, og jeg kigger op på manden, der sidder og spiser ovn-rundstykker og yoghurt...

ÅH ÅHH (som Teletubbierne ville ha' sagt!)


Jeg hiver et flag frem og undskylder... 2 sms'er dukker op med fødselsdagshilsner og jeg har da også et kort til ham fra olde-bolle... Men åhh... hvor følte jeg mig virkelig som en skid lige der!


Det værste er: Jeg har hele ugen tænkt, at det snart var hans fødselsdag, og at vi da også skulle finde på noget, men så var der lige dit og så var der lige dat, og lige pludselig oprandt dagen altså!


Hans gaver er bestilt, men dukker ikke op før senere på ugen, men der var ikke engang en tegning fra Ronja eller en fødselsdagssang, eller flag eller blomsterkrans om tallerkenen, eller i det mindste noget specielt morgenmad!


Efter at have afleveret Ronja med besked til dagplejen om, at det da ville være dejligt med en tegning til far, skyndte jeg mig hjem, for manden skulle ud og hente en ny cykel. Hans cykel blev desværre stjålet fra Jelling station én af hans allerførste arbejdsdage! Surt show! Men nu har han altså fået en ny.


Jeg lavede den lækreste biksemad til frokost, det er herrens ene livret. Og handlede stort ind til herrens anden livret til aftensmad: Harry, Tarteletter!
Da jeg hentede Ronja, havde de ikke bare tegnet en tegning, se lige hvad de nåede at bikse sammen:

Og den blev selvfølgelig afleveret med en fødselsdagssang og kakao og koldskål og hygge og undskyldkys og kram! Og jeg blev tilgivet!


Sad og tænkte tanker i bilen hjem...
Vi elsker at køre igennem Vejle Himalaya (442 Vejlevej/Jellingvej mellem Hover & Hørup). Vi har flere gange leget med tanken om at flytte i noget større, måske et andet sted, men vi holder så meget af vores by og ikke mindst vores natur-omgivelser.
Nå, men manden kom til at give udtryk for, at der da kunne være dejligt at bo, og straks accelerer min kreative hjernehalvdel...
Vejle, trafikpropper, firmaer i udkanten, sandwichbar, levering, rapsdrevet bil, plads til rapstank og egen vindmølle, solfanger på taget, økologi, Igolokø, sandwich leveret som Sliding Doors, Hvordan vil du ha' din kaffe?, espressomaskine, barrista uddannelse, Stellinis økologiske kaffe, økologisk frugt fra Økomagasignet, Hvad gør vi med overskudsfrugt? Dagens smoothie, saftpresser, og mælk i kaffen fra Gram Slot, økologiske testvindere, Indslev øl til firmafesten, Carlettis mørke Fairtrade chokolade til desserten, vi mangler et sted at købe Natursutten, og Weledas vind- og vejrcreme, uh... bambus sokker...
Den er overhovedet ikke til at stoppe, når den først går i gang.
Manden sagde her til aften, at vi jo kunne renovere huset som VI gerne ville have det, og så se om vi i virkeligheden ville af med det...
Uh... indbygningsskuffer, overdækket terrasse, næ... udestue, kæmpe TV-stue på første salen, soveværelse i spisestuen, spisestue... næ... spisekøkken...

Lilypie Third Birthday tickersLilypie First Birthday tickers

3 kommentarer:

  1. Kan da vidst lige nå et tillykke til herren i huset. :)
    ... og alle de tanker du dog render rundt med. Altså altså.

    SvarSlet
  2. Hov! :D lidt forsinket TILYKKE til herren :D

    SvarSlet